25 sierpnia 2o12r. - Akcja urodzinowa polskiego funklubu
Akcja urodzinowa dla Florence była pierwszą i jedną z największych jakie udało się zorganizować i sfinalizować. W ramach akcji zgromadzono fanów z całego świata. Ich zadaniem było „wyśpiewanie” fragmentu utworu „Dog Days Are Over” oraz wysłanie swojej pracy, by potem móc złączyć wszystko w jeden klip. W projekcie wzięło udział aż 45 osób m.in z Argentyny, Meksyku, USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii i wiele innych, w tym 21 Polaków – trzeba dodać, że polski fanklub nie miał wtedy nawet 1000 fanów! Video było oddaniem hołdu, a także dowodem wdzięczności dla wokalistki Florence Welch za jej twórczość i inspirację w szczególnym dniu 26 urodzin. 25 sierpnia 2012 r projekt został przedstawiony całemu światu, gdzie spotkał się z ogromnym uznaniem i zainteresowaniem. O filmie mówiono m.in. w radiowej Trójce oraz EsceROCK. Sukces został spotęgowany twitterowym komentarzem samej Florence, która 28 sierpnia (w dniu urodzin) zobaczyła video.
2013: COKE LIVE MUSIC FESTIVAL 2013 - akcja:
Po ogłoszeniu formacji na festiwalu, od razu polski fanklub zabrał się do pracy. Było mnóstwo pomysłów, którymi chciało się nadać kształt 10 sierpnia 2013 roku. Jednak po długotrwałych dyskusjach uzgodniono trzy konkretne akcje koncertowe.
Najważniejszą z nich była akcja z kartkami. W skrócie: przygotowano transparent z napisem ‘ What Florence + the Machine Gave Me’. Miał on zawisnąć na barierkach w trakcie utworu ‘What The Water Gave Me’ . Wtedy fani mieli wyciągnąć swoje kartki z odpowiedzią na pytanie ‘ Co muzyka Florence + the Machine dała mi? ‘ .
Kolejne akcje to wianki i brokat. Fani mieli przyjść na koncert z kwiecistymi koronami na głowach i brokatem na twarzy. Cała trasa Lungs charakteryzowała się właśnie tymi elementami, dlatego też uznano, że będzie to najlepszy moment na pokazanie Florence, że my polscy fani pamiętamy o początkach jej kariery.
Pierwszego dnia festiwalu administratorki polskiego funklubu rozmawiały z ludźmi i zachęcały ich do wzięcia udziału w akcjach koncertowych oraz rozdawały ulotki promujące FAN CLUB. Fani Florence + the Machine nawet pierwszego dnia mieli wianki i brokat na policzkach. Dzięki temu fani mogli się rozpoznać i wzbudzać zainteresowanie innych festiwalowiczów.
Drugi dzień festiwalu administratorki spędziły na malowaniu twarzy fanów brokatem i oczekiwaniu na Florence i jej Maszynę. Informacje o akcjach odbiły się szerokim echem, dzięki czemu na festiwalu pojawiło się kilka tysięcy osób w wiankach oraz z brokatem na twarzy. Przed koncertem polskie administratorki zostały zaproszone na backstage. Florence otrzymała wówczas skórzany album z zdjęciami, listami oraz pracami artystycznymi fanów.
Akcje koncertowe można śmiało zaliczyć do bardzo udanych, gdyż Florence i cały zespół był pod ogromnym wrażeniem o czym świadczą łzy wzruszenia i słowa samej Florence Welch: YOU GUYS ARE SO INCREDIBLE! AND MY FACE IS COVERED IN GLITTER. BUT WE'RE ... WE'VE BEEN TAKING A BIT TIME OUT, NOT PLAYING SHOWS, BUT WE WANTED TO COME POLANS, BECAUSE WE HAVEN'T BEEN HERE SINCE LUNGS. AND WE KNOW YOU'VE BEEN SUCH AMAZING FANS, AND SO HUGELY SUPPORTIVE OF LUNGS AND CEREMONIALS. AND WE LITERALLY JUST WANTED TO THANK YOU SO MUCH POLAND! BECAUSE LAST TIME WE CAME GERE WE WERE IN WARSAW AND IT WAS A TINY VENUE BUT I REMEMBER THAT GIG SO WELL, BECAUSE NEVER IN MY LIFE WE'VE FELL IN AUDIENCE LIKE HERE, IN POLAND. YOU SEEM TO LOVE MUSIC CO MUCH AND WE FEEL THAT AND YOU'RE HONESTLY... WE KNEW, WE HAD TO COME AND PLAY HERE BECAUSE WE KNEW THAT YOU GUYS ARE THE BEST AUDIENCE IN THE WORLD! THANK YOU POLAND!
2014:
Również uzgodniono trzy konkretne akcje koncertowe.
Jedną z niej była akcja: " We've Got The Love". Polegała na wycięciu ze sztywnego papieru czerwonego serca i napisaniu na nim imienia wchodzącego w skład Florence and The Machine muyzka, a następnie uniesienia serca wysoko w powietrzu podczas utworu You've Got The Love.
You’ve Got The Love to utwór, który zawsze wzbudza potężne, pozytywne emocje, pełen jest ciepła i miłości – te właśnie uczucia pragniano przekazać zespołowi. Wszystkim razem i każdemu z osobna! Dlatego proszono, by na swoich sercach umieścić imię członka zespołu, którego uwielbiamy i doceniamy. Nie ograniczając się do Florence.Chciano aby pamiętano że Florence nic nie sprawia więcej radości, niż świadomość, że reszta członków zespołu nie jest spychana na drugi plan.
Druga akcja nosiła nazwa Welcome Back. Zadaniem było przyniesienie ze sobą białej kartki z wielkim napisem WELCOME BACK, którą każdy uczestnik koncertu miał podnieść na początku koncertu wraz z wejściem zespołu na scenę, bez względu na to jaka piosenka będzie rozpoczynała show. Tym sposobem polscy fani z rozmachem pragneli przekazać Florence, jak wiele znaczy dla nas kolejny koncert i jak mile widziana jest w naszym kraju.
Trzecią akcją były ponadczasowe i wszechobecne wianki na głowach oraz brokat.
2015:
1. REACH OUT:
Tym razem nie było to przypadkowe. Tłem do akcji stał się utwór How Big, How Blue, How Beautiful, od którego wszystko się zaczęło - jak i dla Florence jak i dla polskich fanów. Dzięki temu utworowi, więź z artystką stała się silniejsza i ma szansę ewoluować w coś naprawdę dużego.
Pod koniec piosenki, podczas swoistego solo sekcji dętej, Florence za każdym razem przedstawia na żywo wiadomy taniec, odcina się wówczas od publiczności i zatapia na moment w swoim świecie. Ten moment właśnie wykorzystano by nadmuchać setki świecących balonów, które rozbłysnęły na biało i na niebiesko.
2. CLOTHES OFF :
Swoistym rytuałem trasy How Big stało się zrzucanie ubrań i ogólne ciuchowe szaleństwo prowokowane przez samą Florence podczas utworu Dog Days Are Over. Florence za każdym razem zachęca fanów, by wraz z nią pozbyli się na chwilę elementu ubioru, machali nim nad głową, wyrzucili go w powietrze, rzucili go do niej na scenę. Wykorzystano więc ten rytuał by wspomóc potrzebujących. Ubrania, które po koncercie znajdowały się oczywiście na podłodze/na scenie/w okolicach sceny zostały przez fanów zebrane, spakowane i przekazane dzieciom z rodzinnych domów dziecka. Fundacja Happy Kids zadbała o to, by zostały wyprane, wyprasowane i by w takim stanie trafiły pod choinki, by służyć osieroconym dzieciom.
2016:
1. Eye Love - akcja stworzona, w której główną rolę odgrywała piosenka Third Eye, która mówi o patrzeniu na świat przez trzecie oko, którym jest miłość! Składała się ona z dwóch faz : przedokncertowej i akcji podczas koncertu. Polegała na uniesieniu tysiący złotych oczy, z sercami zamiast źrenic. Trzecie oko widzi tylko serce i jest jego przewodnikiem. Trzecie oko patrzy w nas samych, w poszukiwaniu tej miłości i związanych z nich pragnień. Trzecie oko było kluczem do samoakceptacji Florence, poniekąd kluczem do jej własnego szczęścia. Florence również została obdarowana złotym naszyjnikiem "trzeciego oka" wykonanego przez ojca i córkę - fanów Florence.
2. Spread the love - akcja stworzona, w której główną rolę odgrywałatym razem piosenka Spectrum. Spectrum to potężny utwór , traktujący o kolorach, miłości, tolerancji i wolności - chciano do tego nawiązać w kontekście obecnej sytuacji w Europie. Myślano o tradycji koncertowej kiedy to Florence przed rozpoczęciem Spectrum, zachęca obecnych do dania sobie wyrazu miłości do siebie nawzajem: przytulenia się, uśmiechnięcia się, podania sobie ręki. Fani mieli za zadanie przyniesienie na koncert rzeczy utożsamiających się z wolnością.